Продавець TDSport - спортивний інтернет-магазин розвиває свій бізнес на Prom.ua 14 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
549 відгуків
promo_banner
К метро Левобережная подвоз по договоренности, Київ, Україна
+380 (66) 740-71-08
+380 (67) 185-11-77
+380 (97) 900-59-10
TDSPORT - Інтернет-магазин спортивних товарів
Кошик

Хто одягає клуби топ-5 ліг Європи: у adidas та Nike повна рівність, Macron вибив із трійки Puma

Хто одягає клуби топ-5 ліг Європи: у adidas та Nike повна рівність, Macron вибив із трійки Puma

В Італії більше довіряють своїм брендам.

Старт топових європейських чемпіонатів дедалі ближче. Саме час поговорити про те, у формах яких компаній клуби гратимуть наступного сезону. Починаємо із загальної картини.

Лідирують традиційно adidas та Nike – кожна компанія одягає по 17 команд. А ось Puma випала з топ-3, німців посунув італійський Macron.

• Втім, час повного домінування adidas, Nike та Puma вже у минулому. Велика трійка сконцентрувалася на топ-клубах, а середні та маленькі команди йдуть до менш розкручених брендів, які можуть запропонувати індивідуальний підхід.

У результаті adidas, Nike і Puma одягають у новому сезоні 44 клуби, тоді як решта – 54. Ми повертаємося до різноманітності 1990-х, коли крім великої трійки ринок ділили Kappa, Umbro, Fila, Admiral і Hummel. Тільки тепер замість Fila та Admiral – нові гравці.

Наприклад, New Balance, Castore, Mizuno та спортивна лінійка імперії Армані ЕА7.

• У топ-3 залетів Macron, але італійський бренд уже не вперше вичавлює звідти Puma. Ще у 2019-му IQUII Sport публікував дослідження, вивчивши 237 клубів у топ-6 лігах Європи (вважали ще Португалію). Вже тоді Macron займав 9,7% ринку, обганяючи Puma із її 8,86%. Лідери Nike (15,61%) та adidas (10,97%).

Адже зростання Macron розпочалося лише з середини 90-х. Компанія з Болоньї заснована в 1971 році, але довгий час це був лише дистриб'ютор американських спортивних брендів Італії. Власним виробництвом Macron зайнявся 1994-го, а перший спонсорський контракт підписав 2001-го. Звісно, ​​першим у компанію повірила «Болонья».

Ще зухвалішу експансію продовжує Castore. Британський бренд заснований лише 2015-го – братами Томасом та Філіпом Біхонами, яким тоді було 25 та 22 роки відповідно. Ще два роки тому компанія не мала жодної команди у футболі, але потім залучила інвестиції та 2020-го підписала «Рейнджерс». 2021-го Castore зайшов до АПЛ, перетягнувши у більш іменитих брендів «Вулвз» та «Ньюкасл». А цього літа бренд розігнався, підписавши "Астон Віллу", "Байєр", "Севілью", "Альмерію", "Чарльтон Атлетік" та "Солфорд Сіті". Серед наступних цілей: "Рома", "Атлетік", "Дженоа", "Гамбург", "Фейєнорд" - і на цьому компанія точно не зупиниться.

Засновники Castore критикують світові спорт топ-бренди за шаблони та відсутність інновацій. Вони називають себе преміальною альтернативою та пропонують новий підхід до спонсорських угод. Поки що клубам подобається – і компанія постійно виходить на нові ринки.

Молодий бренд кидає виклик Nike та adidas. Вже зайшов до АПЛ і хоче знищити шаблони

• Окремо згадаємо Mizuno, який увірвався цього року до Серії А («Лаціо») та Бундесліги («Бохум»). Культовий японський бренд, як і Castore, було засновано братами. Щоправда, Рідзо та Ріхаті Мідзуно поквапилися на майже 110 років раніше – 1906-го.

Спочатку компанія спеціалізувалася на бейсболі, але потім розширилася практично на всі види спорту. 1980-го Mizuno став офіційним екіпірувальником Олімпіади в Москві, а 2000-го мав такий самий статус на Іграх у Сіднеї.

Минулого року японці вийшли на футбольний ринок Європи. Під цю справу вийшла компанія Future Performance Sport, яка уклала ліцензійну угоду з Mizuno. Вона має право підписувати команди від імені японської фірми. Це поширена практика – навіть Puma та Umbro використовують її на деяких ринках.

«Наші партнерські амбіції полягають у тому, щоб розвивати, зміцнювати та прискорювати існуючу присутність Mizuno та високий авторитет на ринку, співпрацюючи з елітними футбольними командами по всій Європі», – заявив тоді гендиректор Future Performance Sport Дункан Томсон, який у минулому працював у New Balance , Nike та Umbro.

Mizuno вже кілька десятиліть робить форму в Японії, компанія також співпрацює з португальським "Портімоненсе" та низкою італійських клубів з нижчих ліг, проте тепер бренд виходить в еліту. Крім «Лаціо» та «Бохуму» компанія цього року підписала Серхіо Рамоса.

Іспанець вже отримав від Mizuno фірмові бутси, натхненні його татуюванням.

Тепер розберемо кожну лігу окремо.

АПЛ (7 брендів): Puma зберегла лише «Ман Сіті»

Минулого сезону adidas і Nike одягали по 4 команди, але тепер німці вийшли в лідери за рахунок «Фулхема», що піднявся в АПЛ. Зате Nike одні топи – три команди за участю в ЛЧ.

Puma помітно здала позиції, залишивши собі лише одну команду із трьох. Щоправда, це «Ман Сіті», який виграв чотири останні чемпіонати з п'яти.

"Ньюкасл" пішов від німців до Castore, а "Крістал Пелас" - до Macron. Обидва бренди вриваються до всіх топових ліг, нав'язуючи конкуренцію глобальним гравцям. Як уже зазначалося вище, Castore в АПЛ лише рік, але вже на рівних зі старожилами британського ринку – Umbro (обидві компанії мають три команди).

Umbro – класика англійського футболу. У цій формі Англія виграла ЧС, а Сульшер забив вирішальний гол у фіналі ЛЧ-99.

Порівняно з минулим сезоном кількість брендів скоротилася з 9 до 7: «Вілла» змінила італійську Kappa (на Castore), а Kelme та Erreà вилетіли з АПЛ із «Уотфордом» та «Норвічем» відповідно. Натомість одразу з двома клубами з'явився Macron.

Данський Hummel зберіг співпрацю з Саутгемптоном і Евертоном. До речі, ця компанія теж започаткована братами. Її в 1923 році створили Альберт і Міхаель Мессмери під назвою Messmer & Co. Причому в Гамбурзі – у Данію фірма переїхала лише 1956-го.

Ла Ліга (10 брендів): у лігу зайшов Castore та Hummel

В Іспанії adidas та Nike зберігають лідерство – по 4 команди, але в американців більше топів («Барса» та «Атлетико» проти «Реала»).

Є вітчизняні виробники: Joma одягає «Вільярреал» та «Хетафе», а Kelme – «Еспаньйол». Не повірите, але Kelme теж заснований братами (адже є ще брати Дасслер!). Дієго і Хосе Кілес створили компанію в 1977 році, а в середині 90-х Kelme протягом чотирьох років одягав «Реал». Зараз ті часи давно в минулому – у травні з Ла Ліги вилетів їхній «Алавес», а з АПЛ – «Уотфорд». Тепер у топ-5 лігах у компанії залишився лише «Еспаньйол». Kelme базується в Ельче, але навіть місцевий однойменний клуб вибрав Nike.

У порівнянні з минулим сезоном кількість брендів збільшилася з 9 до 10. Однак якщо тоді відчувалося домінування Nike (6 команд), то тепер все рівно рівномірно розподілено. Екіпірувальників змінили обидва севільські клуби, впустивши в лігу Hummel і Castore: "Бетіс" пішов від Kappa (італійська фірма залишилася без Ла Ліги), а "Севілья" - від Nike.

"Атлетик" як завжди виділяється - у басків New Balance. Однак, за даними Deia, з сезону-2023/24 клуб змінить американців на той самий Castore. У 2023 році «Атлетик» може скористатися пунктом, яким контракт з NB можна перервати в односторонньому порядку за два роки до його завершення. Повідомляється, що Castore пообіцяв «Атлетику» щонайменше на мільйон євро за сезон більше – з потенціалом збільшення. Зараз клуб отримує від New Balance 3,5 млн. євро на рік.

Бундесліга (10 брендів): повне домінування Nike

Цікаво, що в Німеччині Nike (6 клубів) почувається впевненіше, ніж німецькі adidas (3) та Puma (2) разом узяті. Але бренди з Херцогенаураха міцно вчепилися в головні активи ліги - Баварію і Борусію. Adidas володіє частиною акцій мюнхенців, а Puma – акціонер дортмундців. Боси компаній входять до спостережних порад клубів.

У наступному сезоні у нас два дебютанти – Castore («Байєр») та Mizuno («Бохум»).

Серія А (13 брендів): клуби вірять у місцеві компанії

Коли Starbucks та Domino's заходили до Італії, то зіткнулися із серйозним хейтом від місцевих. Як з'ясувалося, глобальні виробники спортивного одягу також приживаються тут не дуже. У новому сезоні Серії А 7 брендів із 13 представляють Італію. У форми місцевого виробництва одягаються 12 команд із 20.

Виняток в основному складають топ-клуби, які отримують хороші гроші та індивідуальний дизайн від adidas («Ювентус»), Nike («Інтер») та Puma («Мілан»). Середняки вибирають скромніші бренди, де можна розраховувати на ексклюзив: «Рома» одягається в New Balance, «Аталанта» – у Joma, «Лаціо» цього літа запустив у Серію А Mizuno.

Решта робить вибір на користь місцевих виробників, які замість шаблонів даватимуть щось оригінальне. Уже в стилі італійці розбираються не гірше за будь-кого.

З чотирма командами домінує у лізі Macron, по дві забрали Kappa та Acerbis. «Салернітан» продовжує співпрацю з Zeus, який базується в сусідньому від Салерно містечку Торре-Аннунціаті. Хто зрозуміє південний клуб краще за компанію з південної Італії?

"Наполі" продовжує експерименти з брендом Джорджо Армані, який минулого сезону зробив для команди аж 10 форм. Клуб сам відповідає за виробництво та розповсюдження комплектів, користуючись лише дизайном від EA7. Очевидно, неаполітанці й надалі порадують нас частими релізами. Інша річ, що дизайн від EA7 минулого сезону рідко викликав захоплення.

"Лечче" пішов ще далі, у 2018 році створивши власний бренд M908. Клуб сам робить форму, під цим же брендом випускається атрибутика клубу.

Вперше в історії до Серії А вийшла «Монця». Нове дітище Сільвіо Берлусконі одягається у Lotto. Про цю компанію скажемо лише, що вона заснована братами. Причому одразу трьома – Джованні, Серджіо та Альберто Каберлотто.

Ліга 1 (10 брендів): у Le Coq Sportif залишився лише «Труа»

 

Тут з великими клубами та компаніями все ясно. Зазначимо найцікавіше:

• «Тулуза» повернулася до Ліги 1 зі шведським екіпірувальником Craft, з яким вона співпрацює з минулого сезону. Шведи починали з лижних видів спорту, потім зайшли в біг та велоспорт, а тепер пробують себе у футболі.

• Le Coq Sportif вимирає навіть у Лізі 1. Минулого сезону вилетів їх «Сент-Етьєн», тепер у французького бренду зі 140-річною історією (так, компанія заснована ще 1882 року) залишився лише «Труа».

• «Клермон» знову оригінальничав: минулого сезону вони одягалися у бельгійського Patrick (ще одна фірма з XIX століття), а тепер обрали німецький Uhlsport. У Франції цей бренд добре відомий, оскільки до минулого сезону постачав офіційні м'ячі для Ліги 1 та Ліги 2.

Протягом десятиліть Uhlsport славився воротарськими рукавичками. А ще цю компанію не бентежать санкції – це найбільший іноземний спортивний бренд в Ірані.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner