Mammut - швейцарський бренд спортивних товарів
Майже 160 років компанія Mammut допомагає сходити екстремалам на найвищі вершини, долати складні скелелазні маршрути і гірські дистанції. Бренд, який назавжди змінив outdoor-мир та відкрив нові можливості для любителів гір.
Мотузки для фермерів. З чого все почалося.
З невеликого домашнього виробництва мотузок з конопель для сільськогосподарських потреб. В 1862 році в місті Динтикон його відкрив звичайний швейцарець Каспар Таннер, після того як повернувся з Німеччини, де три роки навчався плести канати і набирався досвіду, працюючи підмайстром. Продукцією Таннера відразу зацікавилися фермери. Вони використовували канати для обробітку, збирання і транспортування врожаю.
У 1878 році підприємець вирішив перевезти виробництво в місто Lenzburg. На новому місці збудував маленький завод під відкритим небом і залучив до бізнесу домочадців. До процесу активно підключився син Оскар, який допоміг батькові побудувати дах для заводу і складів, щоб дощ, вітер і сніг не заважали роботі й не псували готовий продукт, а потім повністю взяв управління сімейною компанією на себе. Молодший Таннер зосередився на розширення бізнесу. Він оформив патенти на обладнання для плетіння мотузок, яке винайшов його батько, інвестував прибуток в нову техніку і очолив будівництво нового багатоповерхового будинку для фабрики.
На початку XX століття Таннер зареєстрував сімейну фірму під назвою Seilerwarenfabrik AG, а потім продав її і пішов з керівного поста, але пропрацював у фірмі до 1924 року.
Нейлонова революція. З полів — у гори.
Новий власник планує вийти на глобальний ринок. У розпал Другої Світової війни змінює назву на Mammut (в перекладі з англійської — мамонт), вигадує логотип і фокусується на виробництві мотузок для спорту.
Компанія витрачає великі кошти на наукові роботи. Інженери вивчають сучасні технології і матеріали, щоб поліпшити якість мотузок, і знаходять ідеальне рішення — плести канати з нейлону. Так у 1952 році з'явилася перша альпіністська мотузка Mammut Argenta. За своїми характеристиками вона значно перевершувала конопляні: не вбирала вологу, була міцною і зносостійкою.
Успіх нового продукту надихнув керівництво компанії на подальші дослідження. Слідом за брендом Edelrid «Мамонт» випускає інноваційну мотузку Mammut Everest з окремим серцевиною всередині і опліткою зовні. Таку конструкцію досі використовують у всіх сучасних канатах для страховки і рятувальних робіт.
У 1964 році інженери компанії винаходять динамічну мотузку, здатну амортизувати навантаження при зривах. Mammut Dynamic стала першою мотузкою в світі, яка отримала сертифікат Міжнародного союзу альпіністських асоціацій (UIAA).
Експансія Mammut. Бренд виходить на нові ринки.
До кінця 1970-х років Mammut завоював репутацію бренду, досконально розбирається в екстремальних умовах великих гір. У 1978 році компанія виводить на ринок свою першу лінійку одягу Altitude — куртки і штани з Gore-Tex для екстремальних умов високогір'я. Потім утеплену верхній одяг, спальні мішки і перші в світі штани з софтшелла, які Mammut розробив спільно зі швейцарськими фахівцями з текстилю з Schoeller. Споживачі високо оцінили новинку. Навіть самі консервативні альпіністи змінили свої вовняні штани на швидковисихаючі, дихаючі, що захищають від вітру штани Mammut. У той же час компанія представила повну колекцію для альпінізму, в якій було все, що може знадобитися в горах: від одягу до мотузок і карабінів.
Фінансові успіхи від продажу мотузок і екіпіровки дозволили Mammut змінити стратегію поведінки на ринку: розширювати асортимент товарів за рахунок покупки локальних монобрендов. У 1989 році «Мамонт» набуває невелику компанію по виробництву рюкзаків Furst, потім оплеточную фабрику Burki і завод Toko, випусковий лижні мазі.
У 1990-х роках Mammut співпрацює з фірмою Ascom AG, яка пропонує бренду зайнятися маркетингом лавинного біпера Barryvox (в перекладі з англійської «Голос Баррі»). Його розробили в 1968 році для потреб національної армії і назвали на честь собаки Баррі, яка, за легендою, на початку XIX століття врятувала на перевалі Великий Сен-Бернар 40 осіб. Mammut бере на себе всі завдання по просуванню, збуту і зворотного зв'язку з клієнтами і виводить датчик на роздрібний ринок, а пізніше отримує від Ascom AG права на всю інтелектуальну власність, включаючи Barryvox.
У 2000-х роках в структуру Mammut вливається виробник спальних мішків Ajungilak, взуттєвої бренд Raichle і фірма Lucido, яка робить ліхтарі.
Доленосні роки для бренду.
Mammut вирішив не зупинятися на досягнутому і в 1995 році запустив лінію одягу.
Eiger Extreme. Неймовірно легка і міцна одяг відразу завоювала визнання і полюбилася в холодних країнах. Свою високу якість і використання кращих матеріалів бренд ще раз підтвердив у 2009 році, коли запустив лінію одягу Organic Cotton з чистої бавовни. Бренд Mammut впевнено розвивався тільки вперед, все більше завойовуючи любов покупців і підтверджуючи свою марку швейцарського якості у виробництві не тільки альпіністського спорядження, а також одягу і взуття. З тих пір бренд займає лідируючі позиції на ринку, а асортимент представлений в пропорціях 1:1 всього товару, щодо спорядження та екіпіровки. Бренд зміг пронести крізь роки і зберегти свою кольорову гаму, завдяки якій і досі себе ідентифікує — оранжево-сині кольори. Навіть з цієї, здавалося б, дрібниці ми можемо судити про те, що це бренд не тільки з довгою історією, але і величезною витримкою якості та стандартів.
Відійшовши від історії створення та сходження до вершин, повертаємося в наш час. У 2019 році бренд Mammut запустив нову лінійку одягу.
Delta X Urbaneering. Це не просто щось нове, незвичайне для «швейцарського мамонта». Лінійка проходить під слоганом «Від гори до міста, від альпінізму до Urbaneering». Концепція нової лінії одягу в тому, що вона пристосована для міських умов. Ідеальне поєднання технічних характеристик і функціональності в міському середовищі.
Медійний вибух. Кращі кадри та проекти.
З початку 2010-х років Mammut стає одним з найбільш медійно розкручених брендів.
На честь святкування 150-річчя бренду компанія запустила грандіозний проект Mammut Peak, який широко висвітлювався в засобах масової інформації. В рамках програми альпіністи зійшли на 150 вершин у різних частинах планети. Перша експедиція вирушила на вершину Юнгфрау в Альпах, а найвищою точкою став Еверест.
У проекті брали участь 2000 альпіністів і 40 гірських гідів, які набрали в цілому 500 тисяч метрів висоти. Команди зійшли на 150 вершин, розташовані в 39 країнах на шести континентах.
Наступний яскравий медіапроект — відзначення 150-річчя сходження Едуарда Уімпера на Маттерхорн. Спільно з муніципалітетом Церматт, компанія організувала «підсвічування» лінії маршруту британця, який першим зійшов на вершину гори. Альпіністи з яскравими ліхтарями на касках і в руках вишикувалися від початку шляху Уімпера — хатини Херлі — до вищої точки Маттерхорна. Знімав ілюмінацію відомий Роберт Беш.
Спортсмени в екіпіровці Mammut вишикувалися на Маттерхорне, щоб відсвяткувати 150 років з дня першого сходження.
Бренд Mammut продовжив співпрацю з Робертом Бешем. Він кілька років знімав для компанії серію іміджевих фотографій. Це була сама незвичайна реклама outdoor-бренду. У 2014 році їх помітило видання The Guardian опублікувало на своєму сайті.